+420 736 761 647
ende
Logo

Tipy na výlety

Brtnický hrádek, Kyjovské údolí, údolí Brtnického potoka (13 km)

Z Brtníků po zelené turistické značce přes Šternberk (areál bývalého loveckého zámečku), kolem Soví vyhlídky (značená odbočka na vyhlídku). Po cestě můžete odbočit k Soví jeskyni, na Velký pruský tábor (skalní převis). Z hrádku si můžete udělat procházku (cca 2 km) do osady Kopec (v sezóně je zde možnost občerstvení v hospodě U Vyskočilů).

Křížová cesta na Křížovém vrchu, rozhledna Vlčí hora, Kyjov, Kyjovský hrádek, Kyjovské údolí, údolí Vlčího potoka (15 km)

Opravená křížová cesta, kaple Nejsvětější Trojice, kaplička Božího hrobu je dostupná po červené turistické stezce, dále se dostanete po žluté značce až na vrchol Vlčí hory (580 m n.m.) s rozhlednou. Pod Vlčím kopcem je odbočka kVerunčině studánce a dále do obce Kyjov (v obci je možnost občerstvení). Za Kyjovským hrádkem klesá turistická stezka dolů do Kyjovského údolí.

Zadní Doubice, Hadí pramen, Černá brána, Tokáň, Úzké schody, Doubice, Kyjovské údolí, Brtnický hrádek (30 km)

Náročná túra, která vás provede velkou částí národního parku včetně 1. zóny. Z Brtníků po modré značce údolím Brtnického potoka až ke státní hranici (do r. 1945 zde stávala obec Zadní Doubice). K vidění jsou cíle jako Hadí pramen, hraniční přechod do Německa, Dravčí skály, údolí Červeného potoka a další.

Brtníky, Mikulášovice, pěší hraniční přechod Mikulášovice - Hinterhermsdorf, rozhledna Weifberg, údolí Bílého potoka, pěší hraniční přechod Zadní Doubice, údolí Brtnického potoka, Brtníky (vlakem 7 km, pěšky 14 km)

Z Brtníků vlakem do stanice Mikulášovice-střed (druhá zastávka). Od stanice jdeme po modré značce směrem do centra městečka. Po odbočce na žlutou dojdete k rozhledně. Další zajímavá místa jsou údolí Bílého potoka (Weissbachtal) a hraniční přechod Zadní Doubice.

Brtníky, kopec Hrazený (Šluknovská pahorkatina), Ptačí vrch, prameny Mandavy (10 km)

Z Brtníků vyjdete po červené značce ve směru na Šluknov. Červená nás vede okolo nádraží a stoupá vzhůru až na hřeben, z kterého se po zelené značce dostanete na vrchol kopce Hrazený (608 m n.m.). V okolí potkáte Ptačí vrch, samotu Hájenka (rekr. Středisko) a také se vám naskytne výhled na Lužické hory a část Českého Švýcarska.

Zimní výlet na Brtnické ledopády a do Jeskyně víl v Kyjovském údolí (kratší varianta 9 km, delší varianta 14 km)

Z Brtníků po zelené značce přes Šternberk. Asi 1 km za Šternberkem je v terénním sedle rozcestí pěti cest zvané Písečná brána. Zde odbočíme ze zelené značky doleva ke skalnímu převisu s krásnou ledovou výzdobou pojmenovanou Opona. Od opony se můžete dát odbočkou k Vlčímu potoku, kde jistě neminete Jeskyni víl. Tato trasa je úchvatná zejm. v zimním období kvůli přítomným ledopádům.

Další tipy na výlety

Další tipy na zajímavé výlety

• Mezní Louka, Pravčická brána, Hřensko, soutěsky říčky Kamenice (14 km)

• Jetřichovické vyhlídky, Loupežnický hrádek (Šaunštejn), Vysoká Lípa, Dolský mlýn, Jetřichovice (15 km)

• Lužické hory - hrad Tolštejn, Jedlová, Jiřetín pod Jedlovou, štola Jana Evangelisty (7 km)